Nowe linie
Re: Nowe linie
Jak na razie informacja z facebooka sugeruje, że linia do Konstantynowa to będzie coś nowego. Łączenie z 98 jest o tyle mniej korzystne, że tam raczej nie potrzeba przeguba, a koszty rosną.
Co do częstotliwości to przy obsłudze przez MPK i osobnej linii spodziewałbym się w najlepszym razie kursów co godzinę, ale może się okazać że to będzie linia okresowa. Powtórzę się setny raz - gdyby zorganizować to jako linię "L-xx" można by sobie pozwolić na fajną regularność (np. co 30-40 minut przez cały dzień, może w szczycie co 20 z dodatkową brygadą) i raczej niższe koszty. Trasa wydaje się do tego idealna (krótka, można jechać szybko, nie wjeżdża w miasto, wymiana pasażerska na większości przystanków na trasie raczej nie będzie zbyt wielka, potoki pewnie też będą na poziomie lokalnego autobusu).
Co do częstotliwości to przy obsłudze przez MPK i osobnej linii spodziewałbym się w najlepszym razie kursów co godzinę, ale może się okazać że to będzie linia okresowa. Powtórzę się setny raz - gdyby zorganizować to jako linię "L-xx" można by sobie pozwolić na fajną regularność (np. co 30-40 minut przez cały dzień, może w szczycie co 20 z dodatkową brygadą) i raczej niższe koszty. Trasa wydaje się do tego idealna (krótka, można jechać szybko, nie wjeżdża w miasto, wymiana pasażerska na większości przystanków na trasie raczej nie będzie zbyt wielka, potoki pewnie też będą na poziomie lokalnego autobusu).
Re: Nowe linie
Super, że 89 zostaje na Nastrojowej. Chociaż 1 pomysł z programu "Łódź Łączy" przejdzie
To teraz czas na postawienie porządnej wiaty na przystanku Nastrojowa / plac Słoneczny.
To teraz czas na postawienie porządnej wiaty na przystanku Nastrojowa / plac Słoneczny.
Re: Nowe linie
Nigdy wszystkim się nie dogodzi, ale to, o co mi chodziło w poprzednim poście to proporcje złych i dobrych zmian. Jaki jest sens pogarszania oferty 100 000 potencjalnych pasażerów by polepszyć 10000? To już lepiej by zostało to co jest dziś - nie twierdzę, że obecna siatka jest super ale na pewno lepsza niż ta planowana. Sens robienia reformy będzie wtedy, gdy proporcje pasażerów zyskujących i tracących będą odwrotne. Przykład - czy tak bardzo potrzebny jest rzadko kursujący autobus na Kossaka i Zbaraskiej kosztem zmniejszenia częstotliwości kursowania linii zastępującej dzisiejszą 70/70A/70B? I tak jest w wielu miejscach. O ile tramwaje nie są wcale takie złe, bo tu z racji ograniczonej sieci wiele zmienić się nie da (na plus przywrócenie 5 na Kurczaki, wzmocnienie Przybyszewskiego a w weekendy także Retkinii, na minus cięcia na Włókniarzy i kursowanie dwóch linii tylko w dni robocze) o tyle autobusy to porażka, bo kosztem linii magistralnych i podstawowych zostaną przesunięte w miejsca, gdzie nie będzie wielkich potoków, a w zamian tramwaje z wyjątkiem kilku miejsc nie będą jeździć częściej (zresztą jak to zrobić skoro na miasto wyjedzie niewiele więcej wagonów niż jeździ dziś bo park taborowy po latach niedoinwestowania jest bardzo skromny?). Moim zdaniem lepiej byłoby wprowadzać mniej radykalne, miejscowe zmiany tak jak to było z udanym posunięciem z nową trasą 89. Tymczasem w zamian za cięcia dostaniemy niewiele w zamian. Największym plusem reformy będą moim zdaniem nocne co pół godziny przez cały tydzień.Jordi pisze:I dochodzimy do tego, że plan będzie części się podobał, a części nie. Wiadomo wszystkim się nie dogodzi, ale jak się patrzy na koszty głównie, to można się martwić. Oby jednak nie było tak najgorzej Nadal w to wierzę, bo mam różne sygnały jeśli chodzi o ten plan. Mig-a komentarz jest najmniej optymistyczny póki co.
Linia z Konstantynowa będzie zupełnie nowa, wkomponowana w nową siatkę połączeń. 96 w szczycie kursować będzie co 6 minut, a bardzo wiele autobusów będzie mieć uporządkowany takt 12/20 (coś jak dziś na 80, 76, 85, 86 czy 83).
Pozostaje się łudzić, że nowa siatka zostanie zablokowana przez radnych i opinię publiczną.
Re: Nowe linie
No rozbicie taktu 70 na bank spotka się z negatywnym odzewem mieszkańców. Jak dzisiaj w szczycie autobusy są zapchane... Co do Kossaka - faktycznie część osiedla tamta ma dość daleko do KM, ale rozwalać 70? Prędzej bym rozwalił 75 lub 77 - jednak mniej ważne linie...
Tramwaje tylko w robocze? Ciekawe które linie...
Po wczorajszych postach tutaj i na SSC jestem zawiedziony nie znając jeszcze tego planu
Chyba faktycznie najlepszym wyjściem byłoby wprowadzać zmiany stopniowo. Po jednym rejonie tak jak zrobiono to z Radogoszczem i 89.
PS. Fakt dzisiaj mamy dwie linie tram kursujące tylko w robocze, 12A i 16A (zawsze te A łączę z podstawą - nie uważam tego za inną linię tylko wariant XD )
Tramwaje tylko w robocze? Ciekawe które linie...
Po wczorajszych postach tutaj i na SSC jestem zawiedziony nie znając jeszcze tego planu
Chyba faktycznie najlepszym wyjściem byłoby wprowadzać zmiany stopniowo. Po jednym rejonie tak jak zrobiono to z Radogoszczem i 89.
PS. Fakt dzisiaj mamy dwie linie tram kursujące tylko w robocze, 12A i 16A (zawsze te A łączę z podstawą - nie uważam tego za inną linię tylko wariant XD )
Re: Nowe linie
W Kossaka nie wjedzie 70, zestawiłem ją z autobusem w Kossaka tylko dla przykładu i dlatego, że rejon podobny. Co z tego, że szybciej wydostanę się spod bloku, skoro dłużej będę czekał na połączenie do Centrum? Swoją drogą jakoś nie wyobrażam sobie 70 co 12 minut, prawie 2x rzadziej.
Co do tramwajów, nie miałem na myśli 12A i 16A, ale jedną nową linię i jedną istniejącą, dziś całotygodniową.
Nie masz czego żałować nie znając nowej siatki. Ja dopóki jej nie znałem byłem zdrowszy
Co do tramwajów, nie miałem na myśli 12A i 16A, ale jedną nową linię i jedną istniejącą, dziś całotygodniową.
Nie masz czego żałować nie znając nowej siatki. Ja dopóki jej nie znałem byłem zdrowszy
Re: Nowe linie
Tak. Siatka tramwajów jest całkiem niezła i mogłaby się utrwalić. Niestety, z powodu braku taboru i bodajże motorniczych są wpadki. Gdyby nie tabor byłoby już bardzo dobrze. Tu nawaliło MPK przez lata zaniedbując tabor.mig pisze:O ile tramwaje nie są wcale takie złe, bo tu z racji ograniczonej sieci wiele zmienić się nie da (na plus przywrócenie 5 na Kurczaki, wzmocnienie Przybyszewskiego a w weekendy także Retkinii, na minus cięcia na Włókniarzy i kursowanie dwóch linii tylko w dni robocze)
Należy się łudzić żeby chociaż ta autobusowa nie weszła, ale nie jest tak tragicznie jak my tu mówimy Jeśli ma być źle to tylko jak pisze mig że ktoś zyska a ktoś straci. Nie chodzi tu o same trasy. Plany krakowskie i IPT chyba były dotąd bardziej abstrakcyjne.mig pisze: o tyle autobusy to porażka, bo kosztem linii magistralnych i podstawowych zostaną przesunięte w miejsca, gdzie nie będzie wielkich potoków
Jeśli chodzi o kwestie 'poza trasowe' to nawet jakby nie wszedł plan transportowy to mogliby pozostawić te rozwiązania - poziom Europa a przynajmniej większych polskich miast i to mi się strasznie podoba.
Re: Nowe linie
70 co 12? To żart miesiąca chyba. Ona powinna być prędzej jak 96 co 6 minut.
Z takim taktem to ludzie już na Rzgowska/cmentarz nie zmieszczą się do autobusu
Istniejąca linia nie kursująca w weekendy... Nie potrafię sobie wyobrazić żadnej z dotychczasowych linii. Najprędzej 4, ale wtedy Zgierska zostaje naprawdę "biedna"...
Z takim taktem to ludzie już na Rzgowska/cmentarz nie zmieszczą się do autobusu
Istniejąca linia nie kursująca w weekendy... Nie potrafię sobie wyobrazić żadnej z dotychczasowych linii. Najprędzej 4, ale wtedy Zgierska zostaje naprawdę "biedna"...
Re: Nowe linie
Aha, zaznaczę tylko że poziom Europa nie z podwyżką cen - tej powinno nie być.
Re: Nowe linie
Ale jeśli UMŁ/ZDiT nie mają na tyle silnej woli żeby zablokować żądania 20 krzykaczy (62A, 58) to czy będą w stanie przeforsować potężne zmiany, zwłaszcza z takim nastawieniem?
ZDiT jest zły bo pogarsza się obsługa autobusowa, UMŁ jest zły bo beton, MPK jest złe bo ktoś śmie od nich czegokolwiek wymagać (niech ktoś wreszcie wywróci tę spółkę do góry nogami...). W zasadzie wszystkie strony są niezadowolone i zamiast zdrowego "musieliśmy w kilku rzeczach pójść na ustępstwa, ale zrobiliśmy tak dobry projekt jak to możliwe przy wszystkich ograniczeniach" mamy "no, coś tam zrobiliśmy, będzie co będzie, ale pewnie gorzej".
Może skoro to ma tak wyglądać to warto by odstawić projekt na 2 za lata i zacząć od drobnych rzeczy:
* wprowadzić przystanki NŻ (to się przecież da zrobić w tydzień!)
* zmienić rozkłady na nowe
* zacząć procedurę wprowadzenia nowego przewoźnika autobusowego
* ogarnąć dział tramwajowy MPK (wywalić z wilczym biletem pomysłodawcę modernizacji konstali, zmusić do możliwie szybkiego uruchomienia wszystkich CR-ów i M8C, zaangażować kogoś do ściągania używanych tramwajów)
* ogarnąć dofinansowanie na 100-120 tramwajów
A co do cen - można by podnieść ceny jednorazówek (i tak nie chcemy żeby ktokolwiek z nich korzystał), zlikwidować wreszcie migawki na linię, delikatnie podwyższyć ceny migawek, wprowadzając atrakcyjny bilet 6-miesięczny.
ZDiT jest zły bo pogarsza się obsługa autobusowa, UMŁ jest zły bo beton, MPK jest złe bo ktoś śmie od nich czegokolwiek wymagać (niech ktoś wreszcie wywróci tę spółkę do góry nogami...). W zasadzie wszystkie strony są niezadowolone i zamiast zdrowego "musieliśmy w kilku rzeczach pójść na ustępstwa, ale zrobiliśmy tak dobry projekt jak to możliwe przy wszystkich ograniczeniach" mamy "no, coś tam zrobiliśmy, będzie co będzie, ale pewnie gorzej".
Może skoro to ma tak wyglądać to warto by odstawić projekt na 2 za lata i zacząć od drobnych rzeczy:
* wprowadzić przystanki NŻ (to się przecież da zrobić w tydzień!)
* zmienić rozkłady na nowe
* zacząć procedurę wprowadzenia nowego przewoźnika autobusowego
* ogarnąć dział tramwajowy MPK (wywalić z wilczym biletem pomysłodawcę modernizacji konstali, zmusić do możliwie szybkiego uruchomienia wszystkich CR-ów i M8C, zaangażować kogoś do ściągania używanych tramwajów)
* ogarnąć dofinansowanie na 100-120 tramwajów
A co do cen - można by podnieść ceny jednorazówek (i tak nie chcemy żeby ktokolwiek z nich korzystał), zlikwidować wreszcie migawki na linię, delikatnie podwyższyć ceny migawek, wprowadzając atrakcyjny bilet 6-miesięczny.
Re: Nowe linie
Tramwaje są do uratowania kilkoma posunięciami, natomiast autobusy w mojej opinii nadają się do kosza. Inna sprawa, że sam pomysł reformy jest zły przy obecnym budżecie na transport zbiorowy, bo herbata nie będzie słodsza od samego mieszania.
@Jordi, o ironio nie 4, ale jest to linia, na trasie której zostanie w weekend mniej niż gdyby dziś na Zgierskiej zabrać 4...
Z bardziej kontrowersyjnych rzeczy z siatki autobusowej wymieniłbym jeszcze podzielenie 57, 68 i 61 na 2 linie, pomijanie Centrum przez 99 i wycofanie 64 z Janowa.
@Jordi, o ironio nie 4, ale jest to linia, na trasie której zostanie w weekend mniej niż gdyby dziś na Zgierskiej zabrać 4...
Z bardziej kontrowersyjnych rzeczy z siatki autobusowej wymieniłbym jeszcze podzielenie 57, 68 i 61 na 2 linie, pomijanie Centrum przez 99 i wycofanie 64 z Janowa.
Re: Nowe linie
Myślę, że jest z jeszcze jedna bardziej kontrowersyjna linia, ale... W sumie nieważne. W przypadku autobusów lepiej byłoby postawić na kosmetyczne korekty obecnej siatki.
Re: Nowe linie
Czyli 70 wróciłaby do taktu sprzed lat tylko, że wtedy tramwaje jeździły minimum co 10 minut. Sytuację można byłoby uratować jakby 75 też dali co 12 minut czyli razem z 70 co 6 minut. Dodatkowy autobus na Kossaka i Zbaraskiej kosztem 70 to głupi pomysł. W takie miejsca autobus mógłby wjeżdżać ale jakby był na to większy budżet. Przy takich zmianach mieszkańcy raczej nie odpuszczą i jeszcze skończy się na tym co było dwa lata temu czyli zostaniemy przy obecnej siatce.
Jeśli tramwaje będą na plus to może chociaż to wejdzie w życie i niektóre zmiany linii autobusowych bo to co jest dobre należy zostawić.
Co do dodatkowej linii w weekend na Retkini kosztem Włókniarzy pachnie mi tym, że linia 14 (albo inna zastępująca 14 na tej trasie) w tygodniu będzie dalej jeździć przez Włókniarzy, a w weekendy na Retkinię. Powrót 5 na Kurczaki to oczywiście plus czyli będzie w końcu lepsze połączenie z Chojen do Dworca Łódź Fabryczna.
Jeśli tramwaje będą na plus to może chociaż to wejdzie w życie i niektóre zmiany linii autobusowych bo to co jest dobre należy zostawić.
Co do dodatkowej linii w weekend na Retkini kosztem Włókniarzy pachnie mi tym, że linia 14 (albo inna zastępująca 14 na tej trasie) w tygodniu będzie dalej jeździć przez Włókniarzy, a w weekendy na Retkinię. Powrót 5 na Kurczaki to oczywiście plus czyli będzie w końcu lepsze połączenie z Chojen do Dworca Łódź Fabryczna.
Re: Nowe linie
Nadzieja jest, że podwyżki odsuną się w nieokreślonym czasie. Podobno wczoraj w koalicji było spore starcie, a bez głosów SLD podwyżki nie wejdą... I całe szczęście... Przenieśli dyskusję o tydzień, czyli 11 RM nie będzie głosować i raczej 01.03 te podwyżki nie wejdą. O ile w ogóle wejdą...
Jeśli miałyby być podwyżki, to minimalne.
Czyli jednorazówki tak jak zaproponowano, do tego 10-minutowy za 1,80/0,90, zostawić dobowy.
Miesięczny maks 85zł, 3-miesięczny 210 (225 to bardzo nieśmieszny żart), półroczny 380, Roczny 720.
@Mig czyli tak jak się spodziewałem. Oby tylko 68 z Retkini zahaczało o Rudzką (czyli np jazda z Technoparku), bo masa ludzi z Rudy jeździ do pracy do Gilette i reszty... Jazda 1-2 przystanki, żeby się przesiąść no to trochę nie ten tego...
Co do linii po Rudzie to akurat wiem o tym I jeśli autobus po Ekonomicznej będzie kosztem częstotliwości Przestrzennej (która nie powinna być niższa od 30 minut) to będzie dopiero porażka... I wielki raban ludzi z tamtych okolic.
99 to już wiadomo, że będzie raban jak usuną z Zachodniej XD 61 też się spodziewałem podzielenia. Ale 57? Niszczą to, czego nie powinni tykać w ogóle
Jeśli miałyby być podwyżki, to minimalne.
Czyli jednorazówki tak jak zaproponowano, do tego 10-minutowy za 1,80/0,90, zostawić dobowy.
Miesięczny maks 85zł, 3-miesięczny 210 (225 to bardzo nieśmieszny żart), półroczny 380, Roczny 720.
@Mig czyli tak jak się spodziewałem. Oby tylko 68 z Retkini zahaczało o Rudzką (czyli np jazda z Technoparku), bo masa ludzi z Rudy jeździ do pracy do Gilette i reszty... Jazda 1-2 przystanki, żeby się przesiąść no to trochę nie ten tego...
Co do linii po Rudzie to akurat wiem o tym I jeśli autobus po Ekonomicznej będzie kosztem częstotliwości Przestrzennej (która nie powinna być niższa od 30 minut) to będzie dopiero porażka... I wielki raban ludzi z tamtych okolic.
99 to już wiadomo, że będzie raban jak usuną z Zachodniej XD 61 też się spodziewałem podzielenia. Ale 57? Niszczą to, czego nie powinni tykać w ogóle
Re: Nowe linie
To akurat był słaby przykład więc spokojnie.eDragon55 pisze:Dodatkowy autobus na Kossaka i Zbaraskiej kosztem 70 to głupi pomysł.
Re: Nowe linie
68 pojedzie z Ikei, więc pod tym względem porażka. To jest to co mówiłem, czyli sztuczne generowanie przesiadek, co zniechęca do KM.Jordi pisze:@Mig czyli tak jak się spodziewałem. Oby tylko 68 z Retkini zahaczało o Rudzką (czyli np jazda z Technoparku), bo masa ludzi z Rudy jeździ do pracy do Gilette i reszty... Jazda 1-2 przystanki, żeby się przesiąść no to trochę nie ten tego...
Co do linii po Rudzie to akurat wiem o tym I jeśli autobus po Ekonomicznej będzie kosztem częstotliwości Przestrzennej (która nie powinna być niższa od 30 minut) to będzie dopiero porażka... I wielki raban ludzi z tamtych okolic.
Ekonomiczna i Przestrzenna będą obsłużone innymi liniami, a samo 62 pojedzie w takcie 12/20 przez Demokratyczną bez podwariantów.
Re: Nowe linie
Ja mam nadzieję, że mi z Rudy nie tknęli nic tramwajowo, bo tu mamy wszystko okej (ewentualnie 15A na stare 27 przerobić, ale tak jak jest też jest okej).
62 12/20 to akurat jest ŚWIETNA wiadomość No ale zostanie sama na Paradnej z tego co wiem, więc wychodzi na to co jest dzisiaj z 62 i 68 (w szczycie 4-5 kursów na godzinę).
No to porażka - oby jakoś w miarę zsynchronizowane to było. Szkoda, bo Pabianicka/Rudzka to od lat największy potok pasażerów na 68. No i Choćki z Łaskowicami babcie po podstawowe zakupy będą jechać z przesiadką...
Dzięki za info
62 12/20 to akurat jest ŚWIETNA wiadomość No ale zostanie sama na Paradnej z tego co wiem, więc wychodzi na to co jest dzisiaj z 62 i 68 (w szczycie 4-5 kursów na godzinę).
No to porażka - oby jakoś w miarę zsynchronizowane to było. Szkoda, bo Pabianicka/Rudzka to od lat największy potok pasażerów na 68. No i Choćki z Łaskowicami babcie po podstawowe zakupy będą jechać z przesiadką...
Dzięki za info
Re: Nowe linie
Plotka chodzi, że 59 pojedzie z Świtezianki na 11 Listopadamig pisze:Z bardziej kontrowersyjnych rzeczy z siatki autobusowej wymieniłbym jeszcze podzielenie 57, 68 i 61 na 2 linie, pomijanie Centrum przez 99 i wycofanie 64 z Janowa.
Re: Nowe linie
Nie pojedzie. 59 bez zmian.
Re: Nowe linie
Rozrzedzenie taktu 70, zamiast zwiększenia do częstotliwości co 6 minut lub pozostawienia istniejącej + ewentualna zmiana trasy - porażka.
Skierowanie 99 po trasie nie zahaczającej o Centrum - nie do zaakceptowania. Jestem przekonany, że pasażerowie nie dopuszczą do tej koślawej zmiany. I słusznie!
Rozbijanie 57 na dwie linie - kuriozum!
Przyznam, że opisywane tu na forum zmiany (na razie w zasłyszanej formie) powodują, że włosy dęba stają.
NIE DLA TAK KURIOZALNYCH ZMIAN!
Zgadzam się z popularnym tu na forum poglądem, że nie można pogarszać oferowania i jakości istniejących połączeń i częstotliwości kursowania kosztem wydumanych i eksperymentalnych zmian. Nic nie usprawiedliwia cięcia rozkładu na bardzo popularnych liniach i przesuwania autobusów w miejsca o niskich pasażeropotokach vide Brzóski, Kossaka.
57, 69, 70, 96 i 99 - tych linii nie wolno ruszać! Doskonale spełniają swoją rolę od wielu lat. W przypadku 57, 70, 96 i 99 w godzinach szczytu aż prosi się o zwiększenie częstotliwości.
Migu, czy masz może jakieś wieści nt. Radogoszcza? 73/79?
Skierowanie 99 po trasie nie zahaczającej o Centrum - nie do zaakceptowania. Jestem przekonany, że pasażerowie nie dopuszczą do tej koślawej zmiany. I słusznie!
Rozbijanie 57 na dwie linie - kuriozum!
Przyznam, że opisywane tu na forum zmiany (na razie w zasłyszanej formie) powodują, że włosy dęba stają.
NIE DLA TAK KURIOZALNYCH ZMIAN!
Zgadzam się z popularnym tu na forum poglądem, że nie można pogarszać oferowania i jakości istniejących połączeń i częstotliwości kursowania kosztem wydumanych i eksperymentalnych zmian. Nic nie usprawiedliwia cięcia rozkładu na bardzo popularnych liniach i przesuwania autobusów w miejsca o niskich pasażeropotokach vide Brzóski, Kossaka.
57, 69, 70, 96 i 99 - tych linii nie wolno ruszać! Doskonale spełniają swoją rolę od wielu lat. W przypadku 57, 70, 96 i 99 w godzinach szczytu aż prosi się o zwiększenie częstotliwości.
Migu, czy masz może jakieś wieści nt. Radogoszcza? 73/79?
Re: Nowe linie
Większość z nas nie zna jeszcze nowej siatki a już jest niezadowolenie to co dopiero będzie jak nowa siatka ujrzy światło dziennie. Na pewno będzie spory sprzeciw mieszkańców ale może nie wszystko stracone i uda się wprowadzić tylko te lepsze zmiany na liniach autobusowych a pozostałe zostawić tak jak jest obecnie.
Podwyżek nie powinno być dokąd nie poprawi się jakość KM. Jeśli będzie lepiej można płacić więcej ale na pewno nie teraz.
Zakup 100 nowych tramwajów to koszt około 700 milionów złotych ale przy wysokim dofinansowaniu unijnym wkład miasta mógłby wynieść około 200 milionów, więc chyba jest to do udźwignięcia.
Podwyżek nie powinno być dokąd nie poprawi się jakość KM. Jeśli będzie lepiej można płacić więcej ale na pewno nie teraz.
Zakup 100 nowych tramwajów to koszt około 700 milionów złotych ale przy wysokim dofinansowaniu unijnym wkład miasta mógłby wynieść około 200 milionów, więc chyba jest to do udźwignięcia.