Węzeł multimodalny DŁF

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 27
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: Pacyfik » sob 12:33, 12 paź 2019

Być może jest już taki temat... Jeśli tak, to proszę admin o przeniesienie tego jako wpis... A na razie, to - w kontekście planowanej odbudowy przynajmniej części linii tramwajowych tzw. podmiejskich, można pokusić się o perspektywiczny "węzeł główny" dla nich na obszarze miasta: oczywiście proponuję ten, który umieściłem w tytule posta. Dlaczego? Ponieważ to się samo narzuca. A że wymagałoby to pewnych inwestycji... owszem, jeśli pomysł jest dobry ( a jest ), to pieniądze się znajdą ( i ludzie z taborem też... ). Oprócz tramwajów, powinno się tam "zakotwiczyć" autobusy aglomeracyjne przynajmniej z większych ośrodków ( owszem, są linie z aglomeracji krańcujące w okolicy DŁF - ale: chodzi o rozwiązanie systemowe ). Tak więc, zarówno linia aleksandrowska, jak i np. tramwaj z Pabianic mogłyby tam się znaleźć... A malkontentów jęczących o brakach itd. informuję, że jak "coś" jedzie przez miasto - to "po drodze" są przystanki, na których i Wy kochani Łodzianie, możecie się zabrać. I atrakcyjnych celów podróży nie zabraknie także dla Was. Ponieważ zanim wyremontują w/w linie podmiejskie, to trochę czasu upłynie - więc można "na spokojnie" wsjo przemyśleć ( od tego nie zachodzi się w ciążę ), zdecydować i skonfigurować ( + inwestycje ). Pozdrawiam serdecznie wszystkich rozsądnych.

Kpc21
Weteran
Posty: 6704
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: Kpc21 » sob 12:49, 12 paź 2019

Nocny tramwaj z Konstantynowa już na DŁF krańcował. A co do autobusów aglomeracyjnych, to jest ponad 20-stanowiskowy dworzec, który na razie stoi pusty, poza tym nawet Urząd Marszałkowski uruchamiając swoje połączenia wolał skierować je na przystanek MPK przy Kaliskim.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 751
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: BB93 » sob 13:03, 12 paź 2019

To po kolei :)

Po pierwsze, układ torowy na Dworcu Fabrycznym pozwala na zawracanie, nie pozwala jednak na robienie przerw posiłkowych.

Jak rozwiązać ten problem? Robimy "kopiuj-wklej" z przystanków końcowych na Rodziny Poznańskich na torowisku tramwajowym. Między Rodziny Scheiblerów a POW trzeba byłoby dobudować drugi tor w kierunku wschód-zachód z rozjazdami, które pozwoliłyby stworzyć ze 3-4 stanowiska. Wtedy tramwaje mogłyby tam odstawać, odjeżdżać w innej kolejności niż przyjeżdżają i przejezdna byłaby ul. Rodziny Poznańskich. Druga sprawa to dobudowa łuków S-W na skrzyżowaniu Narutowicza/Tramwajowa. Wtedy 41, 43, 45 i 46 mogłyby tam docierać. 45 i 46 można potraktować jako jedną linię.

Co do autobusów to widziałbym dwa rozwiązania:
1. Likwidacja wszelakich "krańcówek" linii regionalnych i aglomeracyjnych na Dw. Północnym, Broniewskiego, Lutomierskiej itp. i przeniesienie ich na Fabryczny.

2. Budowa krańcówek z poczekalniami (takich a'la dworców ale na mniejszą skalę), automatami z kawą, kioskiem gastronomicznym (typu hot-dog, kebab, …) i kioskiem "zwykłym" w miejscach styku z tramwajami. Dotyczyłyby one tylko linii kursujących TYLKO po aglomeracji. Dalsze trasy (Krośniewice, Łowicz, Poddębice, Tomaszów, …) dajemy na Fabryczny.


Plusem pierwszego rozwiązania jest to, że dowozimy do centrum Łodzi. Takie linie byłyby jednak bardziej narażone na opóźnienia.

Drugie rozwiązanie wymagałoby pełnej integracji taryfowej czyli de facto powołania aglomeracyjnego organizatora, który obejmowałby cały ZK ŁOM.

Gdzie widziałbym takie "dworce":
1. Dworzec Łódź Żabieniec (w miejscu parkingu między dworcem a blokami).
2. Rondo Powstańców 1863 roku (wraz z budową przystanku przesiadkowego na Zgierskiej przy Liściastej).
3. Strykowska/Wojska Polskiego.
4. Janów.
5. Dworzec Łódź Dąbrowa.
6. Dworzec Łódź Chojny.
7. Retkinia.

Kpc21
Weteran
Posty: 6704
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: Kpc21 » sob 13:25, 12 paź 2019

W okolicy Galerii Łódzkiej/Centralu taki by się przydał. Dużo linii kończy w tych okolicach trasę. A chcąc np. zabrać linię z Głowna/Łowicza spod Galerii (co zresztą już miało miejsce – i były petycje pasażerów, by przywrócić dojazd do Galerii, ostatecznie przewoźnik zorganizował przystanek końcowy na prywatnym placu) spotkasz się z oporem pasażerów.

Na pewno władze miasta powinny wyeliminować zatrzymywanie się linii aglomeracyjno-regionalnych w okolicy Fabrycznego poza samym dworcem (istnieje odpowiednie narzędzie prawne – można wyznaczyć przystanki przeznaczone wyłącznie dla operatorów, a nie dla przewoźników), dobrze by też było przekonać przewoźnika do Nowego Miasta do przenosin z Północnego na Fabryczny.

Ostatnio na Facebooku tego przewoźnika:

Obrazek

Na ten komentarz przewoźnik już nie odpowiedział...

Przewoźnicy wymyślają dziwne i bzdurne argumenty, by tam nie jeździć – nikt nie wie, dlaczego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5290
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: px33 » sob 13:34, 12 paź 2019

A cokolwiek by się stało gdyby dopuścić postoje, powiedzmy do 20 minut, na stanowiskach, z zastrzeżeniem, że w przypadku przepełnienia zostaną skrócone lub zlikwidowane? Przecież na tym dworcu jest w ciągu doby niewiele więcej odjazdów niż stanowisk, co by się stało gdyby były zajęte parkującymi autobusami?

Kpc21
Weteran
Posty: 6704
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: Kpc21 » sob 13:38, 12 paź 2019

Pewnie nic... Znaczy na forum wieżowców ktoś chyba wspominał, że wentylacja nie jest dostosowana do odbywania tam postojów, no ale to można nakazać gaszenie silników. Poza tym 20 minut chyba jest dopuszczalne, niektóre przelotowe linie mają tam tak długi planowy postój.

Większym problemem z punktu widzenia sensownego wykorzystania tego dworca przez przewoźników jadących np. od strony Konstantynowa, Aleksandrowa, Zgierza jest brak wjazdu na dworzec od strony zachodniej. Autobus musi się przebijać Narutowicza czy Nawrotem przez korki aż do Wierzbowej, to jest słabe.

Powiecie, że ze Zgierza można pojechać Łagiewnicką, Inflancką, Strykowską, Palki, Kopcińskiego. Problem w tym, że na trasie tych linii istotnym generatorem ruchu są okolice Manufaktury i nie można ich ot tak sobie zacząć pomijać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1713
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 14:52, 12 paź 2019

W temacie: Dworzec Autobusowy Łódź Fabryczna (który dworcem z definicji póki co nie jest) powinien mieć kasy. Wtedy będzie pełnoprawnym dworcem, a równolegle można będzie dzięki temu usunąć Dworzec Północny, bo już jest jakby pora jego zmierzchu. Dworzec Północny można inaczej wykorzystać, mógłby tam być choćby WORD.

Kpc21
Weteran
Posty: 6704
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: Kpc21 » sob 16:44, 12 paź 2019

Niestety miasto uważa, że w dzisiejszych czasach kasa nie ma racji bytu. Ale do kasy na Kaliskim są kolejki. Więc chyba jednak miałaby ona sens.

O likwidacji Dworca Północnego nie może zadecydować nikt poza PKS-em Łódź. Ale... dąży on do zawieszenia jakiejkolwiek działalności przewozowej, poza tym PKS-em (oraz przelotowym Kasz-Busem do Łowicza, no i wspomnianym wcześniej przewoźnikiem do Nowego Miasta) w zasadzie nikt już z tego dworca nie korzysta (jest jeszcze chyba jakiś jeden kurs PKS Grójec w wybrane dni tygodnia), więc myślę, że za maksymalnie jakichś 10 lat już tego dworca nie będzie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1713
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 20:22, 12 paź 2019

Za 10? Jeśli Północny choćby ze dwa-trzy lata wytrzymał, wystarczy, że na Fabrycznym będzie ta kasa.
Chyba że będzie odwrotnie: PKS upadnie, czyli Dworzec Północny zamknie się sam, a to może zmotywuje urzędników do rozwiązania kwestii Fabrycznego, i kasa powstanie szybciej i Fabryczny będzie jako dworzec autobusowy. Tylko tu może się trochę zejść. ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 6704
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: Kpc21 » sob 21:47, 12 paź 2019

Przecież Północny, myśląc logicznie, już dawno powinien nie istnieć. Większość przewoźników z niego pouciekała jeszcze zanim otworzył się Fabryczny – albo linie po prostu poznikały, albo przewoźnicy wynieśli się na Kaliski lub na jakieś przystanki miejskie. Teraz już praktycznie na nim przewozów nie ma. A jakoś funkcjonuje. Tylko dlatego, że istnieje PKS Łódź. I tak długo, jak PKS Łódź będzie istnieć i prowadzić działalność przewozową, raczej będzie on istnieć, o ile prezes PKS-u nie wpadnie nagle na pomysł wybudowania w miejscu dworca supermarketu (może się to stać, bo przecież w sumie wpływy z tego dworca w obecnej sytuacji są niewielkie, a jeśli busiarz do Nowego Miasta się wyniesie, to już w ogóle będą niemal zerowe).

Inna kwestia, że teraz mówi się o planach nowej siedziby dla UMŁ, i jeśli ona faktycznie powstanie, to raczej na pewno Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów z Północnego się wyniesie, bo dla Urzędu nie będzie miało sensu płacenie za wynajem powierzchni od PKS-u, gdy będzie mieć już nowy, skrojony na miarę i na obecne potrzeby ratusz. A wtedy sens dla PKS-u będzie miało przeznaczenie na ten supermarket większej powierzchni, no bo inaczej z dawnym budynkiem dworca za bardzo nie będzie co zrobić – a kasa za wynajem od UMŁ przestanie napływać. Swoją drogą, podobnie (albo jeszcze gorzej) jest z siedzibą na Smutnej, z której niedługo ma się wynieść WORD – a i PKS tamtejszej powierzchni potrzebuje i będzie potrzebował coraz mniej wraz z kurczącą się skalą działalności przewozowej.

Nie wiem, skąd pomysł, że kasa na Fabrycznym może mieć tu jakikolwiek wpływ. Przecież przewoźnik do Nowego Miasta z kasy na Północnym raczej nie korzysta (w sumie nie wiem, ale wątpię), Kasz-Bus na linii łowickiej nie korzysta na pewno, poza tym jest jeszcze linia do Warki PKS-u Grójec, na którą też raczej nikt lub prawie nikt biletów w kasie nie kupuje, bo autobus odjeżdża z dworca o 18:00, długo po zamknięciu kasy. Reszta to kursy własne PKS-u Łódź.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1868
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Węzeł multimodalny DŁF

Postautor: STUDI » ndz 09:28, 20 paź 2019

Kpc21 pisze:Przewoźnicy wymyślają dziwne i bzdurne argumenty, by tam nie jeździć – nikt nie wie, dlaczego.


Może bzdurne to są pomysły UMŁ. To działa też w drugą stronę.


Wróć do „Region łódzki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości