Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
orzel
Czasem wpada
Posty: 88
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Rozkłady jazdy

Post autor: orzel »

px33 pisze:Ciekawe ile minut dojdzie w stronę Politechniki?
1 minuta nawet odjęta i to w obie strony, co wygląda mi trochę na kreatywne podejście do tematu. 2 światełka i korek na lewoskręcie w Politechniki w szczycie i to wszystko na 1 minutę jazdy. Zamiast codziennych 15 minut opóźnienia będzie 16 ;).

Fakt faktem jednak, że poza szzytem rozkładowo dłużej nie będzie, i dobrze.
domino
Gaduła
Posty: 1134
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Rozkłady jazdy

Post autor: domino »

px33 pisze:A przystanek przy Cieszkowskiego w stronę politechniki? Bo ten w drugą stronę jest zupełnie zrozumiały, ale ten nie wydaje się mieć najmniejszego sensu
mig pisze:Szczerze? Też nie rozumiem motywów jego utworzenia.
Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu uruchamiany od dnia 16 marca 2020 r. przystanek autobusowy Obywatelska – Cieszkowskiego (2348) w kierunku wschodnim będzie funkcjonował jako przystanek na żądanie.
https://www.facebook.com/notes/mpk-%C5% ... 374281279/
mig
Moderator
Posty: 3740
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: mig »

Wdrożono już pierwsze, zapowiadane wiosną, zmiany w organizacji ruchu dla zbiorkomu. W najbliższych dwóch tygodniach można się spodziewać kolejnych zmian.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2284
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

^^Co z Legionów/Zieloną? Na FB znalazłem wcześniej komentarz że podobno tego nie będzie i jeszcze o czyms mówiono. Przyczyna? Nie wystarczy farba tylko potrzebny projekt z przebudową. No, ale na FB bywają ludzie, którzy chyba chcą się poczuć ważni, choć niewiele wiedzą.


Zatem czy np buspasy na Tuwima czy też na Palki i Uniwersyteckiej teraz powstaną?
NamonPL
Stały bywalec
Posty: 488
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: NamonPL »

Bo zmiany na Legionów i Zielonej pojawią się dopiero po przebudowie tych odcinków. Jaki sens ma wdrażanie ograniczenia ruchu na Zielonej, kiedy za kilka msc zostanie zamknięta? Od początku ZDIT to mówił.

Buspas na Tuwima/Palki/Uniwersytecka powstanie wraz z innymi w tym całym "pakiecie" zmian.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2284
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

^^To jaki sens jest w zapowiadaniu czegoś co powstanie za kilka lat? Żeby nie było - mało znam okolicę, więc nie odnosze się w ogóle do tego pomysłu, ale dziwna jest postawa ZDiTu
NamonPL
Stały bywalec
Posty: 488
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: NamonPL »

Dlaczego dziwna? ZDIT nie zapowiadał zmian, które zostaną wprowadzone tylko w tym roku czy w danym miesiącu. (Przynajmniej ja) odebrałem to jako pakiet rozwiązań wprowadzanych na jakiś czas. Niektóre można zrobić "już", do niektórych trzeba drobnych nakładów w celu przeróbek, a niektóre będą wprowadzane wraz z innymi inwestycjami.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 875
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: BB93 »

Na przykład dodatkowy lewoskręt dla autobusów na Aleksandrowskiej ma zapewne "trafiać" w projektowany przystanek przy supermarkecie Aldi, więc na razie nie do końca miałby sens. Autobusy musiałyby potem włączać się w potok ruchu, który razem z nimi skręcałby z Aleksandrowskiej w Traktorową.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2284
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 64000.html
Większość rozwiązań będzie polegała na zmianie organizacji ruchu. Wszystkie mają wejść w życie w pierwszej połowie roku.
To było wiosna więc przesunięcie wiadomo że przez Covid

Albo

https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... /2020/3/4/
Wiosną wprowadzimy nowe buspasy i trampasy, aby pasażerowie bez opóźnień podróżowali po Łodzi autobusami i tramwajami.
[...]
Zmiany planujemy wprowadzić w kwietniu.
Albo
https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul ... 2020/9/16/
Zrównoważony transport to nie tylko wydarzenia, ale też twarde działania, które mają realnie wpłynąć na nasze zachowania i codzienne podróże. Dlatego do końca września pojawią się na ulicach Łodzi nowe ułatwienia dla komunikacji miejskiej, które usprawnią przejazd autobusów i tramwajów, aby transport zbiorowy był dobrą alternatywą dla samochodu. Obecnie w Łodzi mamy prawie 9 km buspasów, oraz 12,5 km pasów autobusowo-tramwajowych. Tego typu rozwiązania usprawniają przejazd komunikacji miejskiej i integrują różne środki miejskiego transportu. Dlatego dalej chcemy usprawniać transport zbiorowy, wytyczając prawie 5 km nowych rozwiązań dla transportu zbiorowego.

Nowe buspasy pojawią się na:
[...]
Przejrzałem jeszcze kilka innych artykułów i NIGDZIE nie znalazłem informacji o tym by zmiany były rozłożone na lata. Jeśli na taki artykuł natrafiliście to poproszę link :)


I żeby nie było nie odbierajcie tego na zasadzie że "urzędnicy znowu oszukali łodzian " tylko po prostu dziwi mnie to wszystko bo ja nie słyszałem o tym by zmiany miały nastąpić w ciągu kilku lat. Wszędzie widziałem treść że w tym roku te zmiany. Nie było nigdzie podanych konretów jak maja wyglądac te buspsy, więc też trudno ocenić czy to dało się zorganizowac w rok czy nie
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1579
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: kuba_bed »

No sorry ale zapowiadanie tak śmiesznie małych zmian na kilka lat do przodu to bzdura - w takim przypadku to się rzuca ogólnikami że coś takiego będzie tworzone np. w danym rejonie miasta, a nie wyznaczeniem w konkretnym fragmencie 50 metrów buspasa. Poza tym pytanie kto spartolił projekt organizacji ruchu na Piotrkowskiej że teraz, po kilku latach od oddania "nowego" odcinka, zmieniana jest organizacja która od początku była błędna? To pikuś akurat, ale te zmiany były zapowiadane jako planowane do wdrożenia w kwietniu i jakby cofnąć się do tego czasu na różnych forach to były gorące dyskusje jak to wpłynie już za chwilę na funkcjonowanie całej komunikacji, nie tylko zbiorowej.
mig
Moderator
Posty: 3740
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:
pt 17:45, 18 wrz 2020
^^Co z Legionów/Zieloną? Na FB znalazłem wcześniej komentarz że podobno tego nie będzie i jeszcze o czyms mówiono. Przyczyna? Nie wystarczy farba tylko potrzebny projekt z przebudową. No, ale na FB bywają ludzie, którzy chyba chcą się poczuć ważni, choć niewiele wiedzą. Zatem czy np buspasy na Tuwima czy też na Palki i Uniwersyteckiej teraz powstaną?
Masz na myśli buspas na Legionów przed Kasprzaka? Gdzieś w internecie (bodajże na jakiejś grupie na FB zajmującej się drogami i zbiorkomem) można było wyczytać, że realizacja buspasów na Legionów i Tuwima została wstrzymana przez radnego Makowskiego, mam nadzieję, że tylko czasowo.
To jaki sens jest w zapowiadaniu czegoś co powstanie za kilka lat?
Też pierwsze słyszę, to co ogłoszono na początku roku jest wykonalne niewielkim kosztem i w nieodległym czasie (byłoby znacznie szybciej gdyby nie lockdown). Natomiast jest świadomość, że są takie miejsca, w których nie ma możliwości bezinwestycyjnej poprawy sytuacji, o nich nie mówiono bo to nie ma sensu. Jeśli w tych miejscach będą jakieś inwestycje to dopiero wtedy należy analizować możliwości usprawnienia ruchu zbiorkomu. Dobrym przykładem takiego miejsca jest Obywatelska przy Jana Pawła II, bez poszerzenia ciężko tam cokolwiek zmienić na lepsze.

Uniwersytecka zostanie zrealizowana po zakończeniu budowy przejazdu rowerowego, co miejmy nadzieję, że niedługo nastąpi. Aleksandrowska o której wspominacie (obie lokalizacje) do końca miesiąca będzie wdrożona, podobnie zdecydowana większość zapowiedzianych zmian.
orzel
Czasem wpada
Posty: 88
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: orzel »

Utworzono na m.in. Unii Lubelskiej buspas dla 4-8 pojazdów na godzinę (przy czym w szczycie 74 i 83 jeżdżą zdublowane...).
Tak wygląda propaganda urzędu: klik
A tak rzeczywistość: https://ibb.co/5LpZdGQ (zdjęcie z komentarza z FB ZDIT).
BB93
Sympatyk forum
Posty: 875
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: BB93 »

Czyli, biorąc pod uwagę przeciętne zapełnienie samochodu i autobusu linii 83 w szczycie, 20 osób stoi w korku, żeby 60 w nim nie stało i mogło spokojnie przejechać ten odcinek w rozkładowym czasie 2-3 minut.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Pacyfik »

Przecież w tym rejonie najważniejsza jest sytuacja na przejeździe pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Konstantynowskiej; i to jest kluczem do "sprawy"... a al. Unii to tylko "pokłosie" tej sytuacji. Jak np. robiono przejazd pod koleją w ciągu ul. Drewnowskiej - to jak go zrobiono? Wiadomo... Tam, gdzie są "wąskie gardła" łódzkiego systemu komunikacyjnego, nie potrafi się przeważnie ich udrożnić z korzyścią dla wszystkich uczestników ruchu - więc "zamiast tego" jest np. al. Unii; a ludzi ogłupia się propagandą, że "nie wpuszczajmy aut do centrum"... Dane szerokości ulic w obszarze Śródmieścia skutkują taką a nie inną przepustowością i nie potrzeba wymyślać dodatkowych utrudnień; i jednokierunkowość też nie zrobiła rewolucji - bo nie po to była wprowadzona ( lecz właśnie dla zbiorkomu; ale w PRL-u inaczej struktura przewozów przecież wyglądała... ). To wszystko co ZDiT robi, jest tylko "minimalizacją strat" w mieście, którego "wady genetyczne" w urbanistyce generują trudności... I na takim forum, jak to, nie ogarnie się kompleksowo całości - to jest temat na spotkanie w realu, albo nawet na jakąś ( stałą? ) Radę Społeczną przy ZDiT, czy inne takie "ciało" ( bo miejska rada bezpieczeństwa ruchu drogowego to jest zbyt zawężona tematyka... ). Komisja rady miejskiej z radnym Makowskim na czele, a kiedyś z radnym Domaszewiczem, też nie wypracuje rozwiązań - gdyż ci ludzie mają jeszcze inne dziedziny do ogarnięcia i trzeba to rozumieć. Wracając na koniec do bus-pasów: są tam, gdzie mogą być a niekoniecznie tam gdzie powinny.
mig
Moderator
Posty: 3740
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: mig »

orzel pisze:
śr 08:35, 23 wrz 2020
Utworzono na m.in. Unii Lubelskiej buspas dla 4-8 pojazdów na godzinę
Liczenie przepustowości w pojazdach na godzinę to anachronizm odchodzący do lamusa, należy ją liczyć w osobach na godzinę.

Palki i Traktorowa wdrożone.
px33
Weteran
Posty: 5742
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: px33 »

I jak w tym przypadku wyglądają liczby? Bo o ile 83 w "zwykłych" warunkach było całkiem popularną linią, tak 74 chyba nie bardzo. Widać jakieś zmiany w opóźnieniach? Da radę uciąć coś z rozkładu?
Ale te 8 pojazdów na godzinę to też nie do końca prawda, bo w "normalnym" takcie 12 byłoby tam w szczycie 10 autobusów/h w jednym kierunku.
Kpc21
Weteran
Posty: 7242
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: Kpc21 »

mig pisze:
pt 15:50, 25 wrz 2020
Palki i Traktorowa wdrożone.
Jak to wygląda na Palki? Tam buspas, który dotychczas kończył się za Pankiewicza, miał zostać doprowadzony do samego RS. W takim razie jak teraz wjeżdża się w Uniwersytecką jadąc z kierunku północnego?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3740
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: mig »

@px33: ciężko po kilku dniach mówić o konkretnych liczbach ale już widać wymierną różnicę w rzeczywistym czasie przejazdu na tym odcinku w porannym szczycie. Skracania czasu rozkładowego nie będzie, ale wreszcie możemy mówić o jego urealnieniu. Co do popularności 74 i 83, właśnie korki i opóźnienia na Traktorowej, Konstantynowskiej i Unii niestety przez ostatnie lata odstraszyły sporą część pasażerów, miejmy nadzieję, że mamy do czynienia z przełomem w tym zakresie, choć zdaję sobie sprawę, że nie rozwiązuje to wszystkich problemów w okolicy.

@Kpc21: wlot Palki w rondo Solidarności wygląda tak samo, nowy odcinek buspasa tak de facto połączył dwa dotychczasowe odcinki czyli ten od Wojska Polskiego do Pankiewicza z tym od przystanku Palki-Źródłowa do Źródłowej. Ruch pojazdów włączających się z Pankiewicza jest spychany na środkowy pas zaraz za Telefoniczną - choć ja się zastanawiam czy nie lepiej by było by od razu byli oni zmuszeni wjeżdżać na środkowy pas bezpośrednio z Pankiewicza.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2249
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: TramMomentyStudenta »

mig pisze:
sob 12:12, 26 wrz 2020
Ruch pojazdów włączających się z Pankiewicza jest spychany na środkowy pas zaraz za Telefoniczną - choć ja się zastanawiam czy nie lepiej by było by od razu byli oni zmuszeni wjeżdżać na środkowy pas bezpośrednio z Pankiewicza.
+1. Taki kawalątek drogi to wręcz totalnie bez sensu, żeby samochody wjeżdżały na prawy pas. A tak z prawego na środkowy i może to generować niepotrzebne opóźnianie ruchu busów i autobusów.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2284
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Usprawnienia dla trasportu zbiorowego - organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna itp.

Post autor: nowy1212 »

mig pisze:
sob 12:12, 26 wrz 2020
@px33: ciężko po kilku dniach mówić o konkretnych liczbach ale już widać wymierną różnicę w rzeczywistym czasie przejazdu na tym odcinku w porannym szczycie. Skracania czasu rozkładowego nie będzie, ale wreszcie możemy mówić o jego urealnieniu. Co do popularności 74 i 83, właśnie korki i opóźnienia na Traktorowej, Konstantynowskiej i Unii niestety przez ostatnie lata odstraszyły sporą część pasażerów, miejmy nadzieję, że mamy do czynienia z przełomem w tym zakresie, choć zdaję sobie sprawę, że nie rozwiązuje to wszystkich problemów w okolicy.
To ja mam wymierne liczby za postem Sobieraja na SSC:
Na podstawie danych z autokomputerów na al. Unii czas przejazdu 74 i 83 skrócił się tydzień do tygodnia (wt-pt) maksymalnie między godziną 8-9 o 3:30 min, z 7:59 na 4:29. Gdyby nie problematyczny skręt w lewo do przystanku, zyski były większe. Niezbędne jest wybudowanie do Włókniarzy PAT aby ostatecznie rozwiązać ten problem w obu kierunkach.
ODPOWIEDZ