[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7125
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kpc21 »

Przecież jeszcze nie tak dawno mniej więcej tak to wyglądało. Był tramwaj 43 jadący Konstantynowską (Legionów) już od Włókniarzy i autobus PKS (także uruchamiany na zlecenie gmin) jadący do Konstantynowa trasą obecnego 94 i dalej do Lutomierska. Ale skoro w momencie likwidacji tramwaju i PKS-u zdecydowano się na hybrydę tych dwóch rozwiązań pod postacią obecnego autobusu 43 – z Kaliskiego, ale w dużej mierze po trasie tramwaju – to najwyraźniej gminy chciały zaoszczędzić i na przywracanie PKS-u pod postacią wydłużenia 94 do Lutomierska raczej nie ma co liczyć. Przynajmniej dopóki nie wystartuje ponownie tramwaj. Bo wtedy będzie to miało sens. Tramwaj pojedzie tylko do Konstantynowa, a dalej będzie musiał być autobus, równocześnie zniknie też połączenie do Konstantynowa z Kaliskiego. Wtedy rozsądnym rozwiązaniem będzie, chyba, skierowanie do Lutomierska właśnie linii 94. Trochę słabe tylko będzie to, że 94 rusza z zachodnich rubieży Retkini, a nie z Kaliskiego. No ale duża pasażerów chcąc się przesiąść na autobus do Lutomierska na Kaliskim i tak by korzystała z tramwajów na trasie WZ, a te dowożą także i do obecnej krancówki 94.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3717
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: mig »

NamonPL pisze:
sob 08:28, 11 kwie 2020
43B do Lutormierska jest wystarczającym połączeniem. Jeśli już to trzeba byłoby zwiększyć częstotliwość tej linii to raz. Dwa, że raczej Konstantynów i Lutormiersk nie mają zamiaru płacić na takiego potwora. Patrząc, że nie Kanzas nje chce zapłacić za częstsze kursy 94, mimo próśb mieszkańców.
Przed epidemią doszły przecież dodatkowe kursy 94. Inna sprawa, że Konstantynów raczej nie ma większego interesu w tym by płacić za większą liczbę kursów na swoim terenie na odcinku od trójkąta do granic miasta.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2119
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: TramMomentyStudenta »

I uwaga: Lutomiersk będzie jeździł tramwajem... jak będzie CPK. ;)
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 64948.html
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Pacyfik »

Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Czasem wpada
Posty: 78
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: michalzgierz1989 »

Jak kogoś ciekawi jak obecnie wygląda most tramwajowy nad Nerem, to wczoraj z kolegą tam byliśmy rowerami. Czas stanął w miejscu, miałem okazję zobaczyć również ten wyremontowany fragment, jakaś nadzieja jest. 😉
https://youtu.be/mTnRXtXClZA
Tommaso
Coś mówi
Posty: 41
Rejestracja: czw 08:01, 08 lip 2021

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Tommaso »

Kiedy tramwaj 43 wróci?
geograf
Sympatyk forum
Posty: 570
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: geograf »

Tommaso pisze:
wt 20:04, 27 lip 2021
Kiedy tramwaj 43 wróci?
Nigdy.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: nowy1212 »

Na razie to trzeba wybrac wykonawce prac, jak będzie to będzie znany termin. Realnie jeśli się uda wybrac wykonawcę to spodziewałbym sie powrotu tramwajów do Kanzas jakoś pod koniec 2023r

Ale tu kolejne zastrzeżenie. Póki co ten odcinek jest odcięty od sieci łódzkiej. W końcu jedyne możliwości wjazdu na to torowisko to od Legionów lub Zielonej.
Legionów będzie miec niewyremontowany fragment nienadający się do użytku - zarazem ankieta na VOX Populi wskazywała na to, ze MPK tego odcinka na własną ręke nie ogarnie
Zielona - tu musi być przejazd przez Kościuszki, a tunel no nie oszukujmy się wcześniej niż pod koniec 2023 nie zostanie ukończony (a i ten termin byłby sukcesem)

Istnieje jeszcze technicznie możliwość wysłania dwukierunkowych tramów, ale zjazdy do zajezdni by sie musiały odbywac przez Włókniarzy z zawrotką na Żabieńcu. Żeby przetestować nowe torowisko to OK, ale do codziennej jazdy? Raczej srednio
Jordi
Gaduła
Posty: 1870
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Jordi »

Albo jakby się uwinęli szybciej, to 43 Zdrowie-KŁ będzie i przesiadka na Z13, które moim zdaniem najpóźniej na otwarcie Orientarium powinno być wydłużone na Zdrowie.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: nowy1212 »

Ale problem jest i tak ze zjazdami do zajezdni, a przeciez trzeba te tramy serwisowac i nie sadzę by na Brusie to było możliwe. Jesli już to musiałyby to być M8CN które by jechały z KŁ do Włókniarzy/Legionow. Tam powinien być weksel.
Tramwaje do zajezdni jechałyby z Włókniarzy/Legionów-Włókniarzy-Limanowskiego-DW Łódź Żabieniec-Limanowskiego i dalej do Telefy

Tylko czy mamy pewność, ze w miedzyczasie nie znajdzie się kasa na remont torowiska na Konstantynowskiej przy ZOO?
Kpc21
Weteran
Posty: 7125
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kpc21 »

nowy1212 pisze:
śr 20:24, 28 lip 2021
Jesli już to musiałyby to być M8CN które by jechały z KŁ do Włókniarzy/Legionow. Tam powinien być weksel.
Moim zdaniem nawet mogłyby jechać dalej Zieloną w stronę centrum. O ile oczywiście w danym momencie nie będzie tam remontu.

Według mnie konieczność wyjazdów z zajezdni przez pętlę Żabieniec to nie jest jakaś wielka tragedia. W przeszłości praktykowano też coś takiego, jak odstawianie na noc tramwajów na trójkącie w Konstantynowie (chodziło o obsługę odcinka Konstantynów–Lutomiersk tramwajami przy zamknięciu odcinka Brus–Konstantynów). Ale myślę, że MPK będzie wolało codziennie zjeżdżać do zajezdni, nawet kosztem robienia tego przez Żabieniec.

Generalnie szkoda, że w grę nie wchodzi zabudowanie tymczasowego, nakładkowego łuku na skrzyżowaniu Legionów/Włókniarzy (najlepiej w relacji Zdrowie–Kaliski). Ruch na tym skrzyżowaniu jest taki, że to nijak nie przejdzie.

Inną opcją zamiast weksla jest dorobienie dwóch łuków na pętli Legionów. Nie wiem, jak to się kosztowo od weksla by różniło (pewnie konieczność zrobienia podbudowy pod te łuki sprawi, że będzie to jednak opcja dużo droższa; weksel robi się w miejscu, które ma już podbudowę), ale w ten sposób można by było kierować na 43 także tramwaje jednokierunkowe.

A dwukierunkowcem od biedy, przy odrobinie kombinacji, da się tam zawrócić nawet bez weksla, przy wykorzystaniu aktualnej infrastruktury.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 570
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: geograf »

Jordi pisze:
śr 14:05, 28 lip 2021
Albo jakby się uwinęli szybciej, to 43 Zdrowie-KŁ będzie i przesiadka na Z13, które moim zdaniem najpóźniej na otwarcie Orientarium powinno być wydłużone na Zdrowie.
Czyli zamiast zastępczego autobusu do ważnego węzła komunikacyjnego i przesiadkowego (Kaliski), byłby tramwaj do pętli w środku parku? Super oferta, już widzę te tłumy walące do pojazdu :)
Jordi
Gaduła
Posty: 1870
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Jordi »

Nie byłbym taki pewien, moim zdaniem wcale nie byłoby pusto.

Na 43 cały czas są psioczenia, że tylko do Kaliskiego dojeżdża, a nie do ścisłego centrum jak tramwaj i jakoś ludzie ledwo do przegubów się mieszczą mimo narzekań ;)
orzel
Czasem wpada
Posty: 64
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: orzel »

Pewnie dlatego, że nie mają specjalnie wyjścia. Z biegiem czasu w długiej perspektywie pasażerów jednak ubywa/będzie ubywać, bo codzienny dojazd staje się po prostu uciążliwy.
61 z koniecznością przesiadki w lesie też było przecież popularne. Konieczność przesiadki na Zdrowiu z realnym wyborem dwóch linii (76 i Z13) to jest podobna faza.
ODPOWIEDZ