[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Ciuchajka
Bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt 19:30, 09 gru 2008
Kontakt:

[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Ciuchajka »

Dzisiaj od mechaników z Brusa doszły mnie słuchy, że Lutomiersk nie chce tramwajów i linia ma być niedługo (cokolwiek by to znaczyło) skrócona do Kansas city. Wiem, źródło mało wiarygodne, ale myślę że sprawa jest na tyle poważna że warto tą plotkę zweryfikować i jeżeli okazała by się prawdą nagłośnić.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Inne plotki mówią o tym, że Lutomiersk właśnie chce tramwaju.
Kpc21
Weteran
Posty: 7125
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dziwne. Przecież dotychczas tramwaj był dla nich świętością.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3400
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Czekamy na rozwój sprawy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Może po prostu napiszcie pismo do gminy? Myślę, że to wiarygodniejsze źródło niż mechanik na zajezdni.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Pierwsze słyszę szczerze mówiąc.
Nie sądzę, by władze podjęły się takich kroków - ludzie w Lutomiersku są bardzo zżyci z tramwajem (a już było tak 20 lat temu, że tramwaje nie jeździły) - a wiem to z autopsji, bo cała moja rodzina stamtąd pochodzi.
I zdaje się, że wójt ten sam jest tam drugą kadencję o ile pamięć mnie nie myli.
Inną kwestią jest stan techniczny linii.

Dodam, że w 2010 na usługi przewozowe gmina Lutomiersk przewiduje wydanie 216 000 zł.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

W Aleksandrowie też byli zżyci. Po zawiedzeniu ruchu nawet tłumnie odwiedzili magistrat. I co? Jak się władze uprą, to zlikwidują.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Jak Lutomiersk dał sobie radę do dziś, to da sobie radę dalej. Wydaje mi się, że to plotka (chyba, że zdecydują się zamknąć z powodu złego stanu torowiska Obrazek)
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

A jaka taryfa obowiązuje na trasie 43 i kto czerpie z tego zyski? TP?
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

Obowiązują bilety TP, zyski zapewne czerpie TP i udziałowcy.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Dokładna taryfa powinna być na stronie przewoźnika: www.tramwajepodm.lodz.pl
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Miejski Zakład Komunikacji sprzedał 6 wozów tramwajowych GT6 firmie Tramwaje Podmiejskie z Łodzi za łączną kwotę 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon.

- W związku ze stopniowym wycofywaniem z eksploatacji tramwajów GT6 po zakupie niemieckich wozów GT8 ogłosiliśmy przetarg na sprzedaż pojazdów. Otrzymaliśmy 2 oferty, najkorzystniejszą złożyła łódzka spółka międzygminna przewożąca pasażerów na trasach podmiejskich – mówi Paweł Maniszewski, Prezes MZK.

Pierwsze 2 tramwaje wyjadą do Łodzi jeszcze w sierpniu br., kolejne w miarę włączania do eksploatacji GT8. Warto zaznaczyć, że sprzedane GT6 są sprawne, uzyskały w ubiegłym tygodniu aktualne badania techniczne.

Przypomnijmy, sprowadzone z Niemiec tramwaje GT8 oznaczone numerami inwentarzowymi MZK Sp. z o.o. 79, 80 i 83 otrzymały już bezwarunkowe dopuszczenie do ruchu wydane przez Zakład Komunikacji Miejskiej Instytutu Gospodarki Przestrzennej i gt6_2.jpgMieszkalnictwa. Tramwaje spełniają wszystkie warunki techniczne, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, jakie wymagane są przez polskie prawo. W tej chwili odbywają się szkolenia motorniczych. Trwa przygotowanie kolejnej pary wagonów do badań, które odbędą się na przełomie sierpnia i września br. GT8 jest wagonem trójczłonowym, znacznie dłuższym niż wagony GT6, zatem w szczycie komunikacyjnym umożliwi on podróżowanie większej ilości pasażerów w lepszych warunkach. Pierwszy tramwaj Duwag GT8 zakupiony w Krefeld dotarł do Grudziądza pod koniec marca br. Koszt zakupu jednego pojazdu wyniósł 140 tys. zł.
px33
Weteran
Posty: 5663
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jak o zmianach mowa to by mogli wzorem Pabianic zmienić taryfę wreszcie, likwidując ostatniego taryfowego potworka w aglomeracji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Z tego co mówił dziś wicepr. Magin to rozmawiają, a potworek jest jeszcze jeden - Zgierz i Ozorków.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

W Zgierzu i Ozorkowie już nie taki potworek, bo mają wspólną taryfę dla tramwajów i autobusów. Jak ktoś kupi sobie migawkę MUK, to może korzystać i z autobusów i z tramwajów.
W Pabianicach nie było w tym zakresie konsekwencji, a w Konstantynowie i w Lutomiersku 43 to właściwie jedyna linia komunikacji miejskiej.
px33
Weteran
Posty: 5663
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To de facto nie jest potworek tylko osobna sieć więc jeśli się bardzo bardzo mocno uprzeć mają prawo stosować swoją taryfę (chociaż bilet powinien być jeden a nie dwa na "strefę").

Chociaż oczywiście powinniśmy dążyć do wpięcia pod ŁLTZ całej aglomeracji więc wszystkich przewozów na terenie Łodzi, Zgierza i Pabianic, razem z koleją (i wtedy cena 88 zł za miesięczną migawkę będzie jak najbardziej uzasadniona, można nawet myśleć o podwyżce do powiedzmy 100 zł). Dzięki temu można by było zagęścić sieć połączeń między tymi miastami
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1990
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Taka skąpa częstotliwość może doprowadzić do likwidacji połączenia tramwajowego. Ludzi zniechęci taka niekomfortowa podróż i przesiądą się do innego typu komunikacji, a tramwaje będą świecić pustkami.
Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

No ale skoro dokupują 6 tramwajów, to będzie można zwiększyć częstotliwość, zakładając, że nie zezłomują za dużo 803N.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Chyba sam w to nie wierzysz. TP tylko czekało na możliwość kasacji kilku wagonów, na przykład takiego wagonu numer 8, który stoi już kilka miesięcy i nic przy nim nie robią. A poza tym to przydałyby się części zamienne, skasowano dopiero 2 z 12 wozów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

Jakie 2 z 12? Skasowano 2 wagony, ale z 15-stu (11 i 44).
ODPOWIEDZ